Product Service & Support Responsible till Nordkap

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en Product Service & Support Responsible till Nordkap. Som en del av Nordkap kommer du ha en mycket central och ansvarsfull roll. De har stora ambitioner med starka investerare i ryggen som Bonnier, NFT och Collector och är ett av Sveriges mest uppmärksammade FinTech bolag. De är under ständig tillväxt och söker nu dig som vill ta nästa steg i karriären i en organisation med stora utvecklingsmöjligheter.

Om Nordkap
Nordkap är en webbaserad treasury plattform som hjälper kunder att hantera och få överblick på sina skuldportföljer, både med hänsyn till riskhantering och rapportering. De erbjuder även realtidsinformation från räntederivat marknaden. Nordkap finns idag i Sverige och Norge och används främst av fastighetsbolag, finansiella rådgivare och kommuner. Med Nordkaps produkt får deras kunder mer insyn i marknaden och kan därmed förhandla fram bättre avtal med sina kreditgivare. Nordkap sitter idag i moderna och snygga lokaler centralt på Vasagatan.

Om rollen
I rollen som Product Service & Support Responsible kommer du ha ett övergripande ansvar för Nordkaps supportfunktion. Ditt främsta fokus ligger i att jobba proaktivt och underlätta för kunderna att själva hitta svar på eventuella frågor och funderingar. Detta kanske du gör genom att ta fram video tutorials, dokumentera och följ upp FAQ:s, chattfunktioner eller liknande. Du kommer jobba nära bolagets Produktansvarig för att tillsammans ta fram vilka områden inom Produkt och Support som behöver förbättras och prioriteras. Vidare jobbar du nära övriga avdelningar inom Nordkap för att underlätta interna processer och rutiner. Det finns mycket att göra vad gäller tillgänglighet, nya kanaler, nya format vilket gör att ett kreativt sinne är på sin plats i denna roll. Tycker du det är roligt att fronta kunderna ännu mer har du också möjlighet att jobba med onboarding och offbording av kund, kanske på plats direkt hos kund eller via webinars.

Nordkap söker
Du är strukturerad och fokuserad samt har ett naturligt entreprenörsdriv och gillar att komma med nya förslag och idéer. Du har tidigare erfarenhet inom service eller kundnära roller och har fått utmanats av både självgående- och team-arbete. Ordning och reda är ord som beskriver dig och du tycker det känns helt rätt att ha en bred roll där du får byta fokus under arbetsdagens gång. Att du är serviceminded är nästan överflödigt att tillägga och självklart kan du hjälpa kunder lika bra på svenska som engelska. Ett intresse/erfarenhet från fastighets- eller finansbranschen kommer bli mycket meriterande.

Ansökan
Hos Nordkap tar du del av en trevlig, öppen och inbjudande miljö med högt i tak och där du över tid kan vara med och forma din roll med goda utvecklingsmöjligheter. Nordkap kan erbjuda bra förmåner, villkor och en flexibel arbetsplats. Tycker du att detta låter intressant? Ansök då via vår hemsida! Har du frågor rörande tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Sebastian Laine på 070 571 44 11 eller mail sebastian@sthlmhh.se 

Nyckelord: Support, fintech, service, proptech, ärendehantering, product service, Support responsible, Nordkap.