Implementation Manager till KGH Customs Services

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en Customer Implementation Manager till KGH Customs Services huvudkontor i Göteborg, för att bidra till den fortsatta utvecklingen av bolagets digitala satsningar i den transformationsresa som de befinner sig i.

Om KGH Customs Services

KGH Customs Services optimerar handel och tullhantering genom ett brett utbud av tjänster till över 14 000 kunder i hela Europa. De har tillhandahållit tulltjänster sedan 1963 med målet att förbättra handelsresultat, effektivitet samt hantering av risker och tullavgifter. Som Customer Implementation Manager kommer du ha en ledande roll inom KGH Business Area Digital som idag är en egen legal enhet inom koncernen. Just nu går divisionen igenom en digital transformationsresa och du kommer ha stor möjlighet att bidra till den fortsatta utvecklingen av bolagets mjukvarusatsningar. KGH Business Area Digital befinner sig i en tillväxtfas och är ett av de områden inom koncernen som förväntas växa snabbast inom bolaget med insikt om att fortsätta underlätta handeln för hållbar tillväxt med hjälp av mjukvarulösningar. 

Om rollen 

Som Customer Implementation Manager utgår du från KGH Customs Services huvudkontor i Göteborg. Rollen innebär att leda och stötta teamet av seniora och erfarna projektledare som utför kundspecifika implementationer av KGHs mjukvarulösningar. Som övergripande ansvarig och spindeln i nätet kommer du driva, koordinera och följa upp projekt, resurser, avtal, fakturering och rapportering. Du kommer hantera olika projekt parallellt och tillhandahålla stöttning i ett brett spann från säljperspektiv till fördelning av jobb. 

Som personalansvarig för teamet leder och stöttar du individer och är ansvarig för löner, budget, arbetsmetodik samt att genomföra 1o1. Tillsammans med teamet bidrar du till att effektivt driva projekt inom KGH Business Area Digital framåt samt stärker KGHs interna IT-infrastruktur. Vidare är du en del av ledningsgruppen inom Business Area Digital och bidrar till affärsområdets långsiktiga utveckling och strategi. 

KGH Customs Services söker

KGH Customs Services söker dig som har bakgrund inom IT och erfarenhet från att driva IT-projekt, specifikt inom domänerna logistik, supply chain och/eller detaljhandel är meriterande. Vidare har du erfarenhet av att leda team och individer, gärna i projektsammanhang. Tidigare personalansvar är starkt meriterande men inget krav. Du har gärna en relevant eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande teknisk utbildning. 

Som person är du nyfiken, engagerad och entusiastisk. Du är ödmjuk och lyhörd med god förmåga för att kunna leda och stötta andra. Du är strukturerad och lösningsorienterad med ett stort driv och kapacitet att hantera flera projekt och arbetsuppgifter parallellt. Är du dessutom bra på att prioritera och trivs i roller som kräver stort ansvar och en förmåga att ha övergripande insikt i olika delar av verksamheten, ja då kan det vara dig KGH Digital söker! 

Ansökan

Tycker du detta låter intressant? Ansök via vår hemsida så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor gällande tjänsten eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Paulina Bergbom på telefon 070-891 81 00 eller på paulina@sthlmhh.se