Javautvecklare till Ticket

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en utvecklare till Ticket – en av nordens största resebyråer. Som anställd hos Ticket får du bra reseförmåner som gynnar både dig, din familj eller bästa vän. Utvecklingsavdelningen kommer nu att förstärkas med ytterligare en duktig Javautvecklare.

Om tjänsten
Som Javautvecklare på Ticket jobbar du tillsammans med drivna och ödmjuka vinnarskallar i olika produktteam som innefattar utveckling av företagets tjänster. Arbetet innebär att utveckla nya samt förbättra befintliga funktioner och system kopplade till Tickets e-handelsplattform. Ticket är en agil och testdriven organisation. Beslutsvägarna är korta och det går snabbt från beslut till handling då de gärna testar sina produkter direkt mot kund. Detta innebär att dina tankar och idéer tas emot med öppna armar. Teamen arbetar till stor del med open source och driftar även de egna applikationerna. Primärt jobbar Ticket i Java, Spring, Magnolia CMS, Postgres, RabbitMQ och Docker i de interna miljöerna. Företaget går allt mer mot Continuous Deployment.

Om dig
Du har troligen en examen inom datateknik, systemvetenskap eller motsvarande utbildning, alternativt längre erfarenhet av utvecklingsarbete på professionell nivå. Du har erfarenhet av objektorienterad programmering gärna i Java, dock behöver det inte vara ditt primära språk. Du får gärna ha en bred erfarenhet av språk och miljöer, men meriterande med Java och Spring, samt kunskap i automatiserade tester, Postgres, RabbitMQ och Docker. Ticket ser också gärna att du tidigare jobbat i transaktionsintensiva miljöer och med Linuxplattformar, men det är inget krav. Som person uppskattar du att utmanas av nya tekniker. Du gillar dessutom att arbeta agilt och triggas av snabba förändringar som kan uppstå genom de korta beslutsprocesserna. Som person är du kommunikativ, driven. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om Ticket
Ticket Privatresor startade för snart 30 år sedan och är en detaljhandelskedja som säljer privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer, kryssningsrederier samt flyg- och hotellbolag. Idag är Ticket Nordens största privatresebyråkedja och bedrivs via 71 butiker, telefon och online. Försäljning bedrivs även under varumärket AIRNGO i Norge, Sverige, Danmark, Finland och Tyskland. Försäljningen uppgår till cirka 5,8 miljarder kronor. Bolaget har cirka 340 anställda med huvudkontor i Sickla, fem minuter från Slussen. För Tickets anställda finns fri parkering utanför kontoret. Ticket erbjuder sina anställda reseförmåner från deras leverantörer, fördelaktiga hotellbokningar och uppgradering till business.

Låter detta som en tjänst för dig?
Skicka då in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten tillsätts löpande. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Olivia Strandberg på telefon 070 605 09 22 eller olivia@sthlmhh.se